De ce ar trebui să faci sport!

Cum să faci să îți menții motivația pentru a merge la sala de fitness sau pentru o rutină de antrenament atunci când programul tău este foarte aglomerat cu un milion de alte lucruri, de la muncă la responsabilități casnice, călătorii și alte angajamente sociale? Sau cum te motivezi să începi să te antrenezi dacă au trecut ani (sau nu ai practicat niciodată vreun sport) de când ai transpirat și depus efort fizic ultima oară?

Pentru a înțelege și a avea o imagine de ansamblu a motivului pentru care activitatea fizică este esențială pentru bunăstarea ta fizică și mentală ar fi un pas în a-ți găsi motivația.

Un al alt pas ar fi că exercițiile fizice eliberează hormoni numiți endorfine care promovează sentimentele de euforie și te ajută să te concentrezi.

De asemenea, mișcarea și exercițiile fizice sunt asociate cu un risc redus de depresie, antrenamentul îmbunătățește, sănătatea cardiovasculară și calitatea somnului, ambele îmbunătățesc nivelul de energie pe tot parcursul zilei și reduc riscul unei varietăți de boli, cum ar fi diabetul de tip 2 și unele tipuri de cancer.

De aceea majoritatea psihologilor sportivi și antrenorii de fitness recomandă un antrenament adecvat nevoilor și obiectivelor tale, un antrenament care să-ți placă cu adevărat pentru a-ți menține pe o perioadă cât mai lungă motivația și bunăstarea fizică și mentală.